EDDMEGLEVES: MEGGYLEVES

11 évvel ezelőtt, amikor, még ha albérletben is, de saját konyhám lett, az olasz paradicsomszószos tészta mellett életem első "főzött" étele volt ez a tejszínes hideg meggyleves! Percenként hívtam fel a Nagyit, hogy megerősítést kérjek minden lépésről... Ma már lényegesen egyszerűbbnek tűnik! Sőt! Jó nagy adag meggyet fagyasztok is le mindig, hogy kitartson őszig. Egész nyáron képes vagyok megállás nélkül szürcsölni, de szerintem nem vagyok ezzel egyedül! Kezdők, ne ijedjetek meg, ez csak egy meggyleves, senki sem tudja elrontani! Itt a szezonja, főzzétek meg!

Tejszínes hideg meggyleves


Hozzávalók:
kb 500 - 600 g meggy, magozatlanul
4 evőkanál kristálycukor
reszelt citromhéj
egész fahéj
csipet só
1 dl tejszín esetleg tejföl
1 kávéskanál liszt



A meggyet a cukorral és a csipet sóval egy lábosba öntöm és kb 1 liter vízzel felengedem. Ebben a cukros vízben párolom meg a meggyet, majd egy rúd fahéjjal és citromhéjjal ízesítem. Nem rajongok a fahéjért, ezért egyet elegendőnek tartok, citromból egy közepes méretű gyümölcsnek viszont felhasználom a héját.
A tejszínből és a lisztből habarást készítek és folyamatos kevergetés mellett a levesbe szűröm. Felforralom és vízzel hígítom fel, amennyiben kevés lenne a leve. Jól lehűtve fogyasztjuk.


Tejszínes hideg meggyleves




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések