Sütőben sült "palánta-polenta"

Szerintem polenta, Mimi szerint palánta, Orsi néni szerint puliszka. Az első fogműtétem után a szomszéd nénink lepett meg a sonkalében főtt polentával. Akkor szó szerint életet mentett! Maga a natúr polenta elkészítése nem igényel komolyabb "szaktudást". Főzhető hígabbra vagy keményebbre, jól variálható és maradékhasznosításra is remek. Bár eredetileg sokáig kell főzni, én 20-25 percet szoktam rászánni, több időm nincs rá, és így is szeretjük.

Sütőben sült "palánta-polenta"


Hozzávalók egy nagyobb adaghoz:
35 dkg kukoricadara
1 evőkanál só
bő 10 dkg gépsonka vagy szeletelt sonka
10 dkg feta
5-10 dkg reszelt parmezán
kb 6 evőkanál tejszín
kb 5 dkg vaj


Egy fazékban felforralom 1,2-1,3 l vizet a sóval és a kukoricadarát állandó keverés mellett beleöntöm, rendszeresen kevergetem, pont mint a tejbegrízt és kb 25 perc alatt megfőzöm. Mielőtt levenném a tűzről, belekeverem a vaj harmadát, egy vizes vágódeszkára borítom és egyenletesre simítom a felszínét.

Amint kihűlt, pogácsaszaggatóval köröket szaggatok ki és vajazott, tűzálló tálba rakom.

A sonkát kis kockákra darabolom és rászórom a polentára. Rámorzsolom a fetát is, jöhet a löttyintésnyi tejszín és  végül egy jó adag parmezánt reszelek a tetejére. A vaj maradékát is rádobom és már mehet is egy fél órára a 200 fokra előmelegített sütőbe.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések