RÓZSASZÍN GRÉPFRÚT LEKVÁR

Mától hivatalosan is ünnepi készülődés van érvényben. Itt az ideje átgondolni, mi kerüljön a karácsonyfa alá, vagy épp az ünnepi asztalra. Én kicsit le vagyok maradva az eredeti tervtől, mivel Mimi jól lebetegedett, de azért igyekszem behozni a hátrányt. Remélem sikerül még hoznom néhány receptet az Ünnepek előtt, hátha lesz aki ötletet merít belőle. Így itt is az első, a rózsaszín grépfrút lekvár. Tavaly jó sok lekvárt főztem, aztán idén is elkapott a gépszíj. Ennek ellenére nem bírtam magammal, már ősz közepén ismét neki kellett állnom a "befőzésnek". Amikor ezt a lekvárt egy hónappal ezelőtt elkészítettem, még nem gondoltam, hogy ilyen sikere lesz. Mi egyszerűen imádjuk, de tesztelés címén akivel kóstoltattam eddig, mindenki odáig volt, és talán még vissza is... Kissé fanyar, kesernyés, az angol narancslekvárhoz hasonló jellegű. Aki kedveli ezt a fajta ízvilágot, annak mindenképp ajánlom, hogy vagy készítse el a reggeli péksüteményéhez vagy készíttesse el magának ajándékba... A teljes művelet nem két percet vesz igénybe, de nagyon-nagyon megéri. Elképesztően mutatós, csodás a színe, az állagáról pedig elmondhatom, hogy "pontjó". Na és akkor most grépfrút vagy grapefruit? Legyen "géfürt", Mimi után szabadon...

Rózsaszín grépfrút lekvár


Hozzávalók:
2 nagy rózsaszín grépfrút (kb 750-760 g)
2 közepes méretű citrom leve
2 liter víz
700 g kristálycukor


A grépfrútok húsát a hártyákkal együtt kikaparjuk és átturmixoljuk. Szűrőn keresztül egyből egy nagy lábosba szűrjük, a sűrű részt átpasszírozzuk, majd hozzáadjuk a citromlevet és a vizet is. 

A grépfrútok héjából alaposan eltávolítjuk a fehér részt, a héjat magát pedig nagyon vékonyra felcsíkozzuk. Miután ezt is a léhez dobtuk, alágyújtunk, és kb 1,5 órán át főzzük.

Ekkor beleszórjuk a cukrot és most már gyakori kevergetés mellett főzzük tovább. Amikor a lekvár sűrűsödni kezd, láthatóan kissé karamellizálódik, és a teljes mennyiség harmadára-negyedére esik össze, a héjak pedig szépen átkandírozódnak, akkor sterilizált üvegekbe töltjük. Tapasztalatom szerint ezt az állagot kb 2-2,5 óra után éri el.



Rózsaszín grépfrút lekvár


Rózsaszín grépfrút lekvár


Rózsaszín grépfrút lekvár

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki, megkóstolnám... Találj ki egy trükköt nekem, amivel hamarabb elkészíthetem! ...és ez a kanál, fantasztikus, majdnem elterelte a figyelmemet a lényegről ;) Hol szerezted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Tedd nagyobb lángra, úgy valamivel hamarabb elkészül, de így sem két perc. Ha már a cukor benne van, mindenképp vigyázni kell, nehogy leégjen! A kanálba én is egyből beleszerettem... Nagyon kedves szomszéd nénim cukisága, és képzeld, még a szélmalom lapátjai is pörögnek hehehe :))

      Törlés
  2. Nagyon ötletes és biztosan finom is, ismét :-) Jó készülődést és betegségmentes napokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Nektek is! Mimi egyébként már jobban van, szerencsére, de azért megszenvedtük...

      Törlés
  3. Szeretném én is elkészíteni ajándéknak is és magamnak is .Jó lenne megtudni,hogy hány üveggel lesz ebből a mennyiségből?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb 5 db kis 180 ml koruli kis uveget tolt meg ez a mennyiseg. Remelem izleni fog :)

      Törlés
  4. Nagyon szép színe van és szuper ajándéötlet:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések