KRÉMES RIZS SZÁRÍTOTT SONKÁVAL ÉS GRILLEZETT SPÁRGÁVAL - MAGYAR FINOMSÁGOK

Ellátogattunk a Szalámiboltba, mert elfogyott Mimi kedvence, a strucckolbász. Persze ha már úgyis mentünk a "stuccért", választottunk egy kis nyuszi és halszalámit is mellé. Igen, aki nem tudná, halból is készül szalámi, nem is akármilyen! Mielőtt rászabadultunk volna a boltra, kicsit ücsörögtünk kint a hangulatos, színes teraszon. A Magyar Finomságok sorozat következő, lehetséges szereplőiről beszélgettünk. Volt ötlet, ez is az is, aztán a boltba belépve a szeletelőben ott figyelt a Sonka, nagy s-sel. A kérdés rögtön eldőlt, az én legnagyobb örömömre! Végre ez is sorra került! Ildikó ("Kolbi néni") hajszálvékony szeletekre vágta, és már jött is velünk hazafelé a kis csomag a kolbászokkal együtt. Először valami betekerős, sütögetős dolgot gondoltam készíteni, aztán tervezgetés közben persze elgyengültem és muszáj volt megkóstolnom. Egyszerűen nem volt szívem megsütni, mert annyira finom volt! Lévén a spárga szezon közepén járunk, ideálisnak tűnt a párosítás egy könnyű risotton belül. Amint rákerült a krémes rizs tetejére a leheletfinomra szeletelt sonka, Mimi számára teljesen érdektelenné vált a grillezett spárga... Valahol azért megértem...

Risotto grillezett spárgával és pármai sonkával


Hozzávalók:
1 csomag zöldspárga (kb 400 g )
fél citrom
olívaolaj

bors
fokhagyma granulátum

1 vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
30 + 15 g vaj
300 g risotto rizs (nálam arborio)
100 ml száraz fehérbor
1 l húsleves
50 g reszelt parmezán

A spárgát megmosom, lecsepegtetem és csupán a végén lévő fásabb részt vágom vagy töröm le. Állítólag pucolni kellene, de én világ életemben pucolatlanul ettem. Pár csepp olívaolajat locsolok rá, sózom, borsozom. Egy kevés fokhagyma granulátummal és friss citromlével is ízesítem és néhány perc alatt meggrillezem. Én öntöttvas grillserpenyőt használtam, de ugyanígy lehet sütőbe is tenni. A sült spárgát összevágom.

A hagymákat finomra vágom és a 30 g vajon elkezdem megdinsztelni. Ráöntöm a rizst, jól elkeverem, majd hozzá löttyintem a bort és 2 - 3 percig sisteregni hagyom. Így az alkohol elpárolog, de az aromája megmarad. Állandóan keverni kell azonban, hogy le ne égjen. Ezután rendszeres kevergetés mellett folyamatosan adagolom hozzá a húslevest, amíg meg nem puhul a rizs, ez kb fél óra. Az utolsó adag alaplét nem főzöm el teljesen, úgy jó, ha kicsit "szottyos" marad. Beleszórom a reszelt sajtot, a spárgadarabokat, sózom, borsozom és a maradék, kb 15 g-os vajkockát a tetejére dobom. Ráteszem a fedőt és 5 percet lefedve pihentetem.

Tálaláskor a spárgás, krémes rizsre ráhalmozom a szeletelt sonkát és megszórom még egy kevés reszelt parmezánnal.


Szárított sonka lelőhely:
Szalámibolt: 1052 Budapest Vitkovics Mihály utca 3-5. www.szalamibolt.hu

Risotto grillezett spárgával és pármai sonkával



Risotto grillezett spárgával és pármai sonkával


Megjegyzések

  1. A képeket elnézve ez valami isteni lehet! :) ...pedig az illatát nem is érzem, az ízéről már nem is beszélve... de egy biztos, én is a sonkát támadnám le először. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, már majdnem sírtam, annyira finom volt a sonka... Pláne, amikor meg kellett állnom a kóstoló szelet után, hogy a főzéshez rendesen jusson :)

      Törlés
  2. Csak egy gond volt a risottoval hogy gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finomnak nez ki!! Minden ami belekerullt ebbe a receptbe nagyon finom, meg kell proballnom!..ha sikerull atjovok es elmeselem:)
    Nagyon szeretjuk a rizset ithon!
    puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több szálon fut a beszélgetés :) Na akkor, hajrá-hajrá! Várom a tapasztalataidat!!!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések