SZILVESZTERI-ÚJÉVI TIFI-TOFÓ

Az első bejegyzés előtt álljon itt egy rövid bevezető. Az utóbbi időben gyakran felejtkeztem el az eddig kipróbált, esetleg fel nem jegyzett, vagy régen parkolópályán lévő receptjeim arányairól, elkészítési módjáról vagy éppen végső tálalási formájáról. Mindemellett, nagy örömömre persze, egyre többször jönnek a dicséretek és "receptelkérések", amire különösen büszke vagyok, hiszen évekkel ezelőtt én voltam az antiszakácsok mintapéldánya. Ezért úgy döntöttem, itt fogom összegyűjteni a a szerteszét heverő feljegyzéseimet leginkább saját magamnak és persze azon érdeklődőknek, akik kíváncsiak egy-egy fogás vagy süti elkészítési módjára. A felhozatal elég vegyes: torta, keksz, csokis, gyümölcsös, husi, főzelék, leves, zöldséges, mártás, hal,  kenyér, kalács, ünnepi, hétköznapi, magyar, angol, olasz, ázsiai, amerikai, francia, görög...
Kezdésnek jöjjön Mimi Körijének kérésére az angol sticky toffee pudding - nálunk tifi-tofó a lányom után - receptje. A házi szilveszterre készült legutóbb, bár jelenleg fotó nincs, de még a melegek beállta előtt biztosan lesz belőle repeta, mert annyira szeretjük, akkor majd lefényképezem. Egyébként Jamie alapján készült.

Hozzávalók:

Pudding:

225 g magozott aszalt datolya
1 teáskanál szódabikarbóna
85 g puha vaj
170 g barna cukor/nádcukor
2 nagyobb tojás
170 g  sütőporos liszt (1 kg liszthez 1 zacskó sütőpor az arány)
kb negyed vagy fél teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál natúr joghurt

Toffee szósz:
115 g vaj
115 g barna cukor/nádcukor
140 ml tejszín


A datolyát leszórom a szódabikarbónával és leöntöm 2 dl forró vízzel, majd kb 10 percre állni hagyom. Majd leszűröm és pürévé turmixolom.
Közben habosra kerverem a vajat a cukorral, hozzáadom a tojásokat, lisztet, fűszert. A végén jön a joghurt és a datolya. Kivajazott kerámiatálba öntöm és kb 35 perc alatt készre sütöm a 180 fokos előmelegített sütőben.
A szószhoz egy kislábosba teszem a vajat és a cukrot, kislángon összemelegítem, majd jöhet a tejszín. Amikor kicsit besűrűsödik és karamellszínűvé válik, akkor van kész.
Tálaláskor a puddingra öntjük a karamell szószt. Én leginkább friss tejszínnel szeretem vagy krémes vanília fagyival, de tejszínhabbal is több, mint elmegy.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések